Header Ads

Loading...

Hanya Sebab Senyum Dekat Pelanggan, Peniaga Gerai Dekat JB Kena Serang Dengan Pisau

Selalunya kalau ada orang senyum kat kita, kita akan rasa happy terima senyuman dan mood hari tu pun elok je sebab dah dapat positive vibe daripada orang sekeliling. Tapi ada peniaga yang mungkin akan trauma untuk senyum lepas kejadian ni.


Menurut sebuah portal berita tempatan, seorang peniaga di Johor Bahru telah diserang menggunakan pisau dapur lepas dia senyum kat seorang lelaki yang dipercayai baru keluar dari Hospital Permai.


Peniaga yang jual nasi hotplate tu katanya beri satu senyuman kat lelaki tu waktu suspek mendekati gerai dia. Khabarnya peniaga tu juga ada sebut “haha” sebelum lelaki yang pernah jadi pesakit mental di Hospital Permai, Johor Bahru tu bertindak serang dia. Suspek berusia 33 tahun tu kemudiannya tiba-tiba serang peniaga tersebut sebab dia ingatkan peniaga tu ejek dia.

“Kau pandang aku kenapa? Kau gelakkan aku eh?” kata lelaki psiko sebelum serang peniaga tersebut dengan pisau dapur berulang-ulang kali.


Disebabkan kejadian terbabit, peniaga tu mengalami kecederaan kat muka, dahi dan tangan kiri dia. Saksi juga ada cakap yang dagu peniaga tu hampir terbelah dua waktu terkena pisau sayur. Nak dijadikan cerita, ambulans pulak sampai lepas peniaga tu dah 30 minit dalam keadaan berdarah-darah.

Peniaga berkenaan kemudiannya dihantar ke Hospital Sultanah Aminah untuk dapatkan rawatan lanjut. Suspek tu pulak sekarang ditahan di bawah Seksyen 326 Kanun Keseksaan atas kesalahan menyebabkan kecederaan menggunakan senjata atau alatan berbahaya.


Bila ditanya kenapa dia cederakan peniaga, lelaki tu cakap yang peniaga berhutang dengannya dan dia diarahkan seseorang untuk serang peniaga tu. Polis bertugas memaklumkan yang suspek akan ditahan sampai Jun tahun ini.

Aduh dahsyatnya! Kalau fikir-fikir, senyum dan berbaik-baik dengan orang ni benda elok, tapi tak sangka pulak boleh end up dengan kejadian ngeri macam ni! Semoga peniaga tu cepat sembuh dari kecederaan!

Sumber : Lobakmerah.com
Loading...
Powered by Blogger.